fredag 7 december 2012

Skandal!

Nu är jag inte glad. Jag visste sedan tidigare att den makedonska klacken kastade in mynt på Isabelle Gulldén. Det är oacceptabelt att sånt får hända. Men nu har det även kommit fram att det har gjort racistiska ljud åt Louise Sand. De har även kastat mynt mot henne som tydligen träffade också. Jag tycker det är pinsat att det tillåts hända. Inte fan skulle man kasta mynt och skrika massa skit när Usain Bolt springer in ännu fler vinster? Är man rasist hör man inte hemma som publik utan man kan då stanna hemma och skämmas. Sand är som det står i artikeln nedan adopterad och jag kan bara tacka hennes föräldrar för att det gav oss vår nya Matilda Boson. Hoppas ni på bloggen tycker det är fel annars tycker jag ni kan sluta läsa den. För en tjej som Sand har inte gjort något fel hon råkar bara gilla sin sport. Ja det var allt för nu :)



Rasistattack mot Louise Sand i EM

I gårdagens EM-match mellan Sverige och Makedonien blev Louise Sand rasistiskt trakasserad av delar av den makedonska klacken under andra halvlek.
PUBLICERAD 7 DECEMBER 2012 - 10:00 – UPPDATERAD 7 DECEMBER 2012 - 10:18
Artikeltexten fortsätter längre nerHoppa till artikeltexten
Sverige vann matchen mot Makedonien med 26-15.  -Katastrof! Det får verkligen inte hända. Det var många som höll på, säger Henrik Signell, Sands tränare i klubblaget Sävehof, till Aftonbladet.

Sand, som är adopterad från Sri Lanka, hörde själv dock inte "apljuden" från läktarna.

-Det var bra att jag inte hörde det, men det finns alltid inkompetenta människor. Pappa och mamma lärde mig att det inte ska få gå in i hjärtat på mig. Det är inte jag som har problem, det är det är de som har problem, säger 20-åringen.

Det kastades även mynt mot de svenska spelarna. Både Sand och Isabelle Gulldén träffades.

-Jag fick ett mynt i skallen. Det kan ju ta väldigt, väldigt illa, säger Sand.

Artilekeln är tagen från svt.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar