fredag 14 september 2012

SM-listan

Här är en lista på hur man har tippat elitseriens lag i år. Jag kan nog hålla med i den tippningen om nu inte de andra lagen får på en pang säsong samtidigt som Partille drabbas av en eppedimi eller börjar spela på ett ben. Men precis som förra året är är jag kluven på vem jag vill ska vinna. Men jag hejar som alltid på Lugi och Sävehof. Men det vore kul om några fler lag blandade sig i finalen. Där är Skuru ett lag som kan överraska kanske även Eslöv kan slå sig in där.  Men jag tror ändå att i SM finalen segrar Sävehof eftersom om man tittar på landslaget är det nästan bara Sävehof spelare med där. 13/20 spelare som är uttagna till landkampen den 2 och 3 oktober är eller har vart Sävehof spelare. Det är en klubb som producerar nytt hela tiden. Spelarna är inte bara riktigt bra utan har ofta en bra personlighet och man känner att de verkligen är lagspelare med bra sammanhållning utanför planen också. Såklart finns det i andra lag med men jag ser det mest i Partille och lundalaget. Kanske för att de spelarna syns så mycket i landslag och klubblag men för mig är det viktigt. Det är en av anledningarna till varför jag gillar båda lagen. 

Men nog om detta nu och så önskar jag en bra och händelserik säsong utan skador så man får se de bästa spelarna på planen hela säsongen. Det behövs så intresset ökar inom handbollen. 


1. Sävehof 

2. Lugi 

3. Team Eslöv 

4. Skuru 


5. Skövde 


6. Heid 


7. VästeråsIrsta 


8. H43/Lundagård 


9. Spårvägen 


10. H65 Höör 


11. Kärra 


12. Caperiotumba 


Här är en länk till sidan som gjort denna listan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar