torsdag 10 maj 2012

Lagens väg till final del 4

Nu börjar finalen närma sig med stormsteg och klippen jag lägger ut blir mer och mer nära i tiden. Nu börjar man snacka OS ännu mer och vilka som ska vara med. Sen kommer skadorna och hela handbolls världen slocknar för en stund. Men jag ska ändå lägga upp klippen eftersom jag lovat er en uppdatering på säsongen som gått. Så här är del 4 i min lilla bloggbok om lagens kamp för att nå till finalen.

Lugi - skövde 31-22 i den 4 kvarts finalen! Hagman gjorde 8 av de målen.
Eslöv blir klara för semi mot Sävehof efter att ha slagit ut heid!
Där första vinsten gick till Partille! 28-21
Här är Sävehof 1 match från SM final!
Sen var det Lugis och sabbes tur att vinna!
Lite kroatisk stil över Lugis försvar?

Sen blev mästarna Sävehof tillslut klara för finalen den 12 maj!
Nu började även Lugi käka sig närmare en final!
Tillslut blev även Lugi klara för final efter en rysare 21-20 mot Skuru och en glödhet Sabina Jacobsen avgjorde!
Med 8 sek kvar drog hon in bollen i mål!
Nu är frågan vem som blir vinnaren?

Lugi eller Sävehof. Lund eller Partille. Sabina SABBE Jacobsen eller Cecilia CISSI Grubbström.

Själv har jag ingen aning! Hoppas på en bra tv sändning från svt och en riktigt go match som man kan ha på näthinnan när OS startar i sommar och vi förfoppningsvis har någon SM-guld vinnare med då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar