söndag 29 april 2012

Hej handbolls Sverige!

Hej på er!


Jag är lite småtrött på att dam - handbollen i Sverige inte får så mycket uppmärksamhet som den borde få så jag tänkte börja blogga om den. Den börjar få mer uppmärksamhet men jag tycker fortfarande det borde bli mycket mer. Jag har många idoler i Sverige och tycker vår liga är bra. Jag ser på alla matcher som jag har chans att se på tv och följer en del av mina förebilder på twitter. Jag är en tjej 17 år som har gillat handboll sen jag var välldigt liten. Gillade även massa andra sporter men jag vill bara blogga om handboll just nu. Jag hejar på Lugi och Sävehof i Sverige. Men sen finns det  några fler klubbar som jag gillar väldigt mycket också. I Danmark gillar jag såklart Viborg men börjar gilla Randers och Midthgylland mer och mer. Kan aldrig lära mig stava till det bara :D 

Men jag har såklart också spelare som jag gillar att följa både på och utanför plan och några är Isabell Gulldén, Johanna Alm, Linnea Torstensson, Nathalie Hagman och Sabina Jacobsen. Sen finns det massvis med andra spelare som jag tycker är grymma men jag kan inte gärna skriva ner alla nu då skulle inlägget bli för långt.

Så jag hoppas att vi har lite handbollsfans som vill läsa min blogg och tycker om den. Men skulle det inte bli så får jag väll blogga för mig själv :D 

Här är några bra bilder att starta min blogg med. Hope you like it!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar